© Simpals

Primul pas.

main

Primul pas.

Deci, după ce am finisat munca asupra modelului colibei, texturării, asupra funcţiei de skinning şi rigging a venit şi momentul mult aşteptat – trecem la etapa de Animare. 
 Cu toţii aţi observat ce caractere impresionante au personajele din filmele de desene animate occidentale, insă nu doar aspectul fizic contează, într-o măsură mai mică, însă jumătate din toată această admiraţie ţine de animaţie. Pentru primele teste am decis să creăm mersul şi scena unde ţiganul îşi târâie după sine coliba ca să înţelegem cum trebuie să se mişte eroul nostru, am decis pentru început să filmăm un spot video unde eroii sunt chiar, oameni reali care fac această chestie, după care animatorul trebuie să reprezinte toate acestea asupra ţiganului nostru.

Iată cum se creează aceasta: cu ajutorul elementelor conducătoare care este reprezentat personajul în etapa de rigging, eroul nostru este prezentat în poziţii specifice, insă calculatorul singur alege imaginea intermediară dintre acestea, adică poza potrivită, mai concret coordonatele punctelor în spaţiul între începutul şi sfârşitul poziţiilor (imaginile –cheie), deci, un exemplu, pentru ca Gojo să ridice mâina nu este obligatoriu să punem „puncte” în fiecare cadru, e suficient doar să arătăm începutul şi sfârşitul „punctului” de animare. Este o funcţie de animaţie computerizată care facilitează foarte mult munca în comparaţie cu animaţia clasică, adică animarea desenată. 
 Iată că deja şi prima animaţie este finisată, ţiganul a început să se mişte, însă sunt câteva nuanţe în mişările lui, care arată artificial şi parcă fără viaţă, seamăna mai mult cu o marionetă, dar nici pe departe cu eroul filmului în desene animate. Analizând această situaţie am înţeles că toate astea s-au întîmplat din motiv că am încercat să redăm mişcările oamenilor reali din spotul video filmat, personajului multiplicat, iar aceasta nu trebuia, evident. A fost necesar încă odată să creăm animarea personajului pe hârtie, să desenăm încă odată fazele mişcării, să redăm animare.2După ce a fost finisată etapa desenării şi după ce animatorul a primit aceste desene intermediare pentru principalele cadre ale personajului, animatorul a reuşit să creeze personajul cu ajutorul elementelor conducătoare de rigging şi cu ajutorul schiţelor propuse de catre pictor, rezultatul muncii s-a schimbat vitibil. Deoarece principiile animaţiei computerizate, practic, nu se deosebeşte de cele clasice, cu ajutorul lor poţi foarte simplu să dai viaţă mişcărilor eroului, să devină mai natural şi mai firesc şi, totodată, provocator şi impresionant. 
Unul dintre aceste principii este comprimarea şi dilatarea, deoarece orice obiect însufleţit, dar şi cel neînsufleţit la mişcare se întinde sau se comprimă, spre exemplu: precum o minge în zbor se loveşte de un obiect, iar condiţia de bază pentru această premisă este ca obiectul să-şi păstreze volumul intact, adică dacă undeva se comprimă, atunci trebuie obligatoriu să se compenseze cu întinderea.

1

Un alt principiu la fel de important este etapa de pregătire, fiecare acţiune este coordonată de o altă acţiune, de exemplu: înainte să arunci ceva, mai întîi persoana tebuie să-şi ia avânt sau, atunci când faci un salt trebuie să te aşezi. Acest principiu este utilizat în orice acţiune, de exemplu, înainte de a întoarce capul, personajul mai întîi trebuie să privească în partea opusă şi tot aşa mai departe. 
Practic, întotdeauna trebuie să adăugăm animaţiei de bază, mici mişcări (minore), precum ar fi clipitul, inspiraţia şi expiraţia – pentru a reda respiraţia personajului, lanterna care se clatină sau ceainicul de pe trăsură toate acestea redau însufleţie şi naturaleţe animaţiei. 
3
Descrierea listei de mai sus cu privire la principiile animaţiei nici pe departe nu sunt toate, în următoarele articole de pe blogul nostru, ne vom strădui să revenim cu detalii cu referinţă la animaţia computerizată.

36 de păreri la “Primul pas.

  • Interesant, imi dau seama ca necesita foarte mult timp sa animezi fiecare obiect, personaj din film, dar daca personajele ar mai trebui sa si vorbeasca, atunci, probabil ca ar fi nevoie de o echipa "numeroasa" de animatori, ca sa existe cate un animator pentru fiecare personaj sau filmul va cere mult timp pana la finisare si promovare…Bafta multa e o munca dificila, stresanta, deoarece ideile cu siguranta apar una peste alta, una mai buna decat alta si trebuie mereu de schimbat cate ceva in scenariu…Rabdare ! Sunt cu ochii pe voi!!!!!!!

    Lumina ochilor mei
  • You telling that the music will be part of the repertory of Zdob & Zdub, my question is the following: when you start working on this issue? Towards the end of the film in cartoons, that is when all the characters and objects are already in the animated film, the action already caught alive? I realize correctly? I would like to know more about this issue!Thanks and Success!

    Lovely
  • Ну вот, а самое интересное-то не показали — чем же походка в итоге закончилась… впрочем, все правильно: читатель должен быть постоянно заинтригован! :о))
    Кстати, есть недочет небольшой в скининге, или как там это у вас называется. Когда нога сильно в колене согнута, видно, что согнулся не только сустав, но и сами кости бедра и голени стали "колесом" слегка. Надо бы подкрутить там влияние костей немного.

    А.Евсеева
  • прикольно :)

    Eric Lazzy
  • Классно ветерок колышет покрытие кибитки :) !!
    А ещё индюк симпатишно прыгает. Действительно подготовка, сжатие и разжатие играют свою прикольную роль :))

    SAI
  • карета класно заригина !

    JIyHa
  • Очень интересно! Спасибо. Ждемс дальнейших постов :)

    Amix
  • неплохо =) это ****ец скока работать надо :-D
    я бы год наверно переварачивал

    дизайн тоже говорит за себя, ребята профи ))))
    10+ ))

    Sanchek
  • super!

    mult succes proiectului vostru

    Laz
  • hehe…vreau mai repede sa apra desenu animat….

    BaHbKa
  • astept cu nerabdare sa vad ce se va primi in final… succese! ;)

    waza
  • респект ребя за такую работу, риг оч понравился, всё достаточно живенько, успехов! ;)

    3man
  • Ребята, у вас RSS по три раза одни и те же записи шлет. Поправьте, если можно.

    Михаил
  • понятие "оживление персонажа" ну както логично, а вот мне в ролике очень понравилось "оживление кибитки"….класс!

    sasa_ce
  • уважуха вам!я сам пытаюсь делать мульты в 3D но пока не особо выходет-зелен я,а вы молодцы!жду продолжения))))))))))

    pochexonec
  • Да, это все красиво. Как будете симулировать GI? И еще у вас глючный плеер, ролик после окончания просмотра не хочет проигываться заново :(

    MrDEE
  • Кибитка Формулы 1.
    PS Форма не пропускает email с "."

    akira
  • SUPEEEEERRRRRRRR!

    Unikorn
  • Молодцы! С интересом слежу за тем, что будет дальше )))

    Bob SurikeN
  • В восторге от проделываемой работы!)))))))))

    Victoria
  • to MrDEE: Симуляция ги относится к этапу визуализации, время которого еще не подошло, но забегая немного вперед могу сказать что в том случае когда необходимо рендерить анимацию кино разрешения, ги сараются не использовать вовсе, об этом и о многом другом будет написано позже….

    Сергей
  • Baieti sunteti tari de tot. Imi place mult ceea ce faceti caci si mie imi place sa creez si eu animatii si cu toate ca sunt la inceput de cale am ambitii mari.
    Imi place de doua ori mai mult ceea ce faceti si pentru faptul ca sunteti bastinasi.
    Uite ca am si o intrebare, daca cineva dintre noi are careva intrabri poate sa le adreseze voua? Ma refer la intrebari legate de XSI si Maya!

    Dinu
  • to Dinu: Sigur, ai dreptul sa adresezi orice intrebare referitor la orice subiect din 3D animatie. Cu placere vom raspunde!

    Simpals
  • to Simpals: Ai dreptu si tu sa adresezi orice intrebare referitor la orice subiect din 3D animatie. Cu placere vom raspunde! :)

    Simpals
  • Посмотрела ваши предыдущие работы. Хочу сказать: ребята, вы молодцы. Заметны успехи. Благо, что вы делитесь ими со всеми. Конечно, есть над чем работать. Не останавливайтесь. До Пиксара еще расти и расти. Но и у них тоже не все сразу получилось. Учитесь, совершенствуйтесь и радуйте.

    Ксю
  • modelul arata oleak cade plastic. parca texturile nus bine definite. tot asa va fi si in versiunea finala???

    mark
  • Хорошо справляетесь! Смотрицца живо и интересно. Сценарий бы не подкачал. Очень хочеться гордиться за соотечественников. Не подведите!!!

    Добрый ХАМ
  • E normal sa arate un pic ireal sau denaturat, deoarece inca mai avem de lucrat asupra lui. Inca nu am ajuns la etapa de rendering: dupa aceasta etapa, modelul va arata real si va capata viata.

    Simpals
  • вы в говне. ваша затея никому не нужна.

    кирилл
  • bravo…
    mai lucrati…;)

    Alina
  • Супер мнеб такую прогу)) яб там стал КреведКо продакшеном))))

    Кирюха
  • а в какой программе работаете, подскажите пожалуйста.

    Александр
  • In genere sa faci animatie la vorbire nu-i atit de greu. Pentru asta se foloseste "morphingul" care faciliteaza foarte animatia mimicii.
    Eu personal lucrez cu 3D max 9 si pot sa spun ca animatia 3D e mai usoara decit cea clasica cu papusi sau in desene. Unii din pacate inca nu inteleg acest lucru, la fel cum unii regizori continua sa filmeze pe pelicula, desi tehnologiile actuale de video au intrecut demult calitatea peliculei, fie si de 70 mm.
    Apropo, in 3D max in loc de "bones" mai exista si "biped", care usureaza si mai tare scheletizarea personajelor. Plus faptul ca orice animatie poti s-o salvezi aparte, apoi poti s-o mixezi usor punind animatia pe oricare biped, facind asta intr-o utilita tipa cu masa de montare. Asta e ceva asemanator cu crearea la zastavki in proga "CryEngine Sandbox" al jocului Far Cry, cu care am lucrat mai inainte.
    Pentru 3D max a mai aparut sin un plugin care permite sa plasez in scena 3D milioane de obiecte, sa creezi lumi virtuale enorme, la fel ca in jocurile moderne. E super, ce-i drept costa un sutar de dolar.

    Dimon T
  • "Этот принцип используется везде, к примеру, перед тем как повернуть голову, персонаж должен сначала посмотреть в сторону поворота и т.п."

    Видимо, хотели написать "посмотреть в сторону, противоположную повороту" ?

    xintrea
  • в какой это все делали программе?

    Виктория
  • Блин мая тоже так хочет научиться анимировать!

    Maksim

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *