© Simpals

Felicitare pe dos

main

Aşadar, luînd în consideraţie comentariile şi menţiunile video-felicitării noastre despre Ţigan, presupunem că aceasta a fost agreată de marea majoritate a vizualizatorilor. Cred că multora le-ar fi fost interesant să ajungă în culise şi să vadă, cu proprii ochi cum totuşi se face acest Desen Animat de scurt metraj. Bine aţi Venit!

Din moment ce ideea şi scenariul au fost gata, a început lucrul simultan, în mai multe direcţii.
1)    Etapa principală – Storyboardul
2)    Pregătirea personajelor pentru animaţie
3)    Desenarea schiţelor color, după care e necesar de a se orienta pentru Face si Compouse
4)    O etapă la fel de importantă – sunetul

pipe

De fapt, a fost testată schema care a fost dezvoltată încă de la începutul proiectului „Ţigan”.

Storyboard

Am început Storyboardul cu faptul că am determinat în mod clar numărul de planuri în video: au fost şapte. Apoi a fost necesar de a determina compoziţia şi durata planurilor. În cele din urmă a ieşit un desen animat schematic transpus pe hîrtie, care apoi treptat s-a transformat într-un video.

Schiţe

 

1

Odată cu Storyboardul se pictau şi schiţele de locaţie şi de fundal. De fapt, în video sunt implicate trei locaţii: locaţia Ţiganului, unde el merge spre sat, locaţia Morţii care iese din pădure şi locaţia pe care Ţiganul şi Moartea apar împreună, în acelaş cadru.

3

Cît nu ar părea de ciudat, dar anume lucrul la schiţa pentru primul plan a luat cel mai mult timp. El a suferit destule schimbări pînă a corespuns total cerinţelor noastre. Cu celelalte planuri a fost mult mai simplu: au reuşit chiar din prima.

4

Animaţie
Poate că nu e nevoie să spun, că a lucra la desenul animat dat a fost pe cît de complex, pe atît de interesant. : ) Prima dificultate a prezentat-o interacţiunea dintre personaje.

anim

Cheile animaţiei trebuie să corespundă timpului, altfel nu vom primi o interacţiune exactă şi personajele se vor mişca independent unul de celălalt. Pentru atingerea celui mai efectiv rezultat a fost filmat şi un video ce conţine această scenă. (În imagine nici un personaj nu e în stare de ebrietate).
     drunk

Acesta, fără exagerare, a fost cel mai dificil plan al filmului. După ce Gojo şi Moartea s-au ameţit, lucrul a devenit mai cu spor. Lucrarea a fost interesantă,  în primul rînd, prin faptul că în decursul procesului ei, au fost încercate noi modalităţi de lucru cu pînza, care permit accelerarea atingerii rezultatului dorit. La fel, a fost îmbunătăţit şi prelucrat sistemul de gestionare al mimicei personajului.

Simularea pînzei  

După cîteva teste, s-a dovedit faptul că şi hainele personajelor ne vor da nu mai puţină bătaie de cap. Nici o combinatie a parametrilor nu oferea rezultate acceptabile şi previzibile. În general, problemele se manifestau prin calculele exagerate, precum şi prin calitatea care lăsa de dorit. Dacă o cîrpă se comporta cît decît suportabil, atunci la interacţiunea mai multor obiecte începea calvarul, hainele – pur şi simplu, erau bucăţite. După mai multe ore de agonie a devenit clar că problema nu se va soluţiona uşor.

Pentru a rezolva sarcina complexă, aceasta urma să fie împărţită în părţi mult mai mici, cum ne invăţau la scoală. Dezbină şi stăpîneşte, metaforic vorbind. Bazîndu-ne pe aceasta, am evidenţiat toate zonele problemă, le-am împărţit în bucăţi şi le-am simulat separat. Astfel, să zicem pentru Ţigan calculul cămaşei era diferit de cel al vestei. Moartea, dacă e să privim dintr-un anumit unghi, este pur şi simplu o bucată mare de material. Aici au fost necesare jertve… mai întîi au fost tăiate mînicile, apoi partea de jos a halatului (convenţional „fustă”). Am primit trei părţi independente: mînicile, „fusta”şi restul din partea superioară. Partea superioară a fost de asemenea divizată în secţiuni: nemijlocit trunchiul şi gluga (special a fost nevoie să fie separate, pur şi simplu erau desenate zonele unde urma a fi folosită simulaţia, şi unde nu). Acum viteza lucrului şi interectivitatea acestuia au crescut de cîteva ori. După ce regizorul a aprobat animaţia în forma sa secţionată şi „desecată”, toata această masă a fost unanimizată pentru a exclude orice secţionări, cusături vizibile. Deja animată păpuşa „îmbrăcată” a fost redactată în mod manual pentru a înlătura orice bug-uri existente, şi desigur pentru întroducerea ultimilor retuşări ale regizorului. Şi chiar la sfîrşit se pregătea cache-ul final pentru scena finală. În acelaş timp se înlăturau toate resturile acumulate în timpul procesului de producţie.
Gata! E rîndul vizualizatorului!

Render şi compositing.
Ar părea că totul este gata. A rămas doar să apăsaţi butonul magic „Face” şi aţi terminat, cel puţin astfel pare de la bun început. Principala şi cred că şi cea mai dificilă sarcină a fost maximilizarea similitudinii imaginilor tridimensionale cu cele bidimensionale, pe care a desenat pictorul. Nu a fost o sarcină uşoară, am fost nevoiţi să şmecherim iluminarea, cu ajutorul Shaderului in 3D şi corectarea culorilor in Compouse.
compare

Dar de fapt, în programele pentru Compousing nu se efectuază doar corecţia culorii. Compousul reprezintă o bună jumătate de muncă asupra vizualizărilor imaginii. Anume în Compouse se efectuază toate efectele, în cazul nostru: zăpada, ceaţa, toate fundalurile şi multe altele. A ajutat enorm folosirea Normal Passului, graţie căruia a fost posibilă schimbarea iluminării pe imaginea deja schiţată. Acesta a făcut posibilă economisirea timpului, pentru că de fiece dată ce era mişcată sursa de lumină, nu mai era necesară prelucrarea acesteea în 3D-redactor. Această tehnologie a fost utilizată la animaţia reflecţiilor saluturilor ce apar la sfîrşit pe eroii noştri.

Sunetul.

Şi desigur sunetul. Muzica, evident, a fost valabilă datorită formaţiei „Zdob şi Zdub” şi regizorului nostru audio Ivan Slivca. Cum a fost: într-o seara 3 delegaţi de la compania noastră, ticsiţi cu plăcinte şi vin s-au dus în ospeţe la „Zdubi”, desigur că la Studiou. Munca pînă după miezul nopţii a dat roade.

Roma Iugupov (solistul „Zdubilor”) s-a expus din plin: facea sunete extraordinare, dansa, dădea pe parcurs diferite idei, improviza. Printre altele Roma ştie limba Ţigănească, precum şi e familiarizat cu cultura romilor. Deci, i-a fost uşor să sesizeze ritmul animatiei.
 „Zdubii” sunt imprevizibili şi profesionişti, aşa a ieşit, că chitaristul cînta la vioară, basistul – la contrabas, iar solistul – la tobe şi drîmbă. Toate instrumentele şi toate vocile au fost înregistrate,  iar cu toate acestea urma ceva să facem, şi aici în scenă apare regizorul audio. Pentru a îmbogăţi puţin sunetul şi pentru a accentua starea de spirit a anumitor scene, a fost nevoie de acordion şi instrumente muzicale de suflat. Acest rol a fost realizat pe nota 10+ de „VST-manipulare instrument” .
Cît priveşte ambience: Trăiască audio-bibliotecile! Toată informaţia şi toată muzica suplimentară a fost atent selectată şi ajustată videoului.
Filmuleţul a prins viaţă!

Iar acum cel mai important – pe 1 aprilie, la aniversarea Studioului, noi vom  lansa inca o felicitare, despre Bunelul Baro si nepotul Tagar.

 

46 de păreri la “Felicitare pe dos

  • маладцы!

    Criticuss
  • Так держать.
    Жду жду жду новых историй и сам МУЛЬТ.
    Очень рад что делаете свою работу лутше всех.
    Да "Здубам" пжалуста передайте привет из Черновцов.
    Дочка скучает по ним :-) Танцует только кагда видить ролики "Здубов"… Вы ей тоже понравились. Особенно смерть "Нидцяяяя с косуу" (цитата).

    DrongoUS
  • Во истину молодцы! :)

    Михаил
  • sunteti bravo!!o mana calda!

    alinuta_a2000
  • Великолепная работа, уважаемые. С душой сделано.

    Сергей
  • А смысл выставлять видео не на play.md а на teledu.ru?

    Прошу ответить тут патриоты :-)

    Критик
  • Молодцы! жду продолжения! =)

    Anim86
  • Всё конечно прекрасно. Но тем не менее вы ни слово не сказали по поводу самого мульта. Когда он будет всё-таки?Открытку жду с нетерпением. Но всё же интересно. Мульт продвигается?

    Лёша
  • frumos, frumos. keep it up

    Razvan Pavel
  • ура-ура
    но однако, что же с самим мультиком?

    Эмм
  • Сдача проекта планируется на вторую половину 2009-го года.

    Master
  • Критик, play.md работает только с молдавским траффиком. Если у тебя IP не молдавский – везде вставляется ссылка на teledu.ru

    VB
  • VB, понимаю о че"о"м ты, был в европе"ну её в попу" пол года, не мог зайти на сайт, видимо какието траблы с законом о праве——————–если интерсен сам продукт то коменты пох.ю

    sasa_ce
  • google — впереди !!!

    sasa_ce
  • очень понравилась ваша открытка! Жду с нетерпением продолжение из этой серии. Заглядываю часто!!! Удачи Вам!!!

    Лана
  • Молодцы ребята так держать мы тоже собираемся мультики рисовать у нас в Бишкеке Кыргызстан. Могли бы обмен опытами мы хтим трехмерные делать с Уважением Улан

    Улан
  • жгете парни !мне понравилось!

    ева
  • Мульт соберет аудиторию однозначно. Герои просто шикарны! Ура!

    kolosok
  • Ярко! Душевно! Очень радует! Браво!!!

    Tronny
  • Познакомьте с командой иллюстраторов и аниматоров.
    Шпасибо!

    SkiT
  • Очень здорово было узнать как это делается. так много работы над одним маленьким роликом!

    :)
  • Прекрасный мульт! Получил большое удовольствие, спасибо!

    Leo
  • Гениально!!!! вы молодцы!!!

    Дима
  • Классный мульт! Особенно, про пьяную смерть ))))))

    Zik
  • а ещё мульты будут?

    Zik
  • интересно было прочитать как создавался мульт. результат естественно тоже понравился. 1апреля буду смотреть новый, надеюсь. спасибо.

    julik
  • ваще класс!!!!

    cheetos
  • каменты!!!!!!:)

    cheetos
  • все хорошо , я бы сказал просто супер , идея , исполнение , "открытость" и т.д., но … !!!!!!!!! за этот период , что я наблюдаю за проектом меня не покидает мысль – " неужели вы , создавая такой классный мульт , за этот период не смогли найти спонсоров " . я думаю , что это было бы не трудно для вас .

    alex
  • Супер!))

    Kardigan
  • Здрав-ствуй-те! вы ребята молодцы!, хотя вы и так судя по комментариям в курсе:) От себя-же хочу добавить, вопреки многочисленным "давай-давай" -не спешите! и выпускайте мульт, только когда сможете сказать- ДА ЭТО ОН! ведь в таких вещах по моему главное это упорство и выдержка и они у вас есть, если видите что можно сделать лучше, значит нужно работать дальше и тогда вы прогремите по настоящему, чего я вам и желаю от всей души! уж больно обидно что до сих пор со всего пост-советского пространства не может родиться не одного достойного мультфильма, так что вы просто обязаны стать первыми:)

    да и еще… тут у вас в блоге технические вопросы можно задавать? в частности меня вот заинтересовала анимация ткани… по описанию мне так показалось, что очень смахивает на реактор?, ну или чего там в майе…, да кстати, почему майя, а не макс к примеру, крайне интересно было-бы услышать пару слов… какими плагинами вы пользуетесь?,чем рендерите? если это, конечно не агентурная информация:), как к примеру относитесь к SkinFX и всяким таким штукам… поделитесь более подробно, как чего и куда и прибавится у вас посетителей на пару добрых тысяч:) Спасибо вам и удачи!

    danart
  • А из задника цыгана, получился бы отличный волпепер, я бы с удовольствием такой бы повесил себе на рабочий стол :)

    regedi
  • imi lasati impresia ca sunteti cam incepatori … ideea imi place v-a iesit binisor.aveti lipsuri asta legat de 3DSmax.aparatura cam lipseste,si sunt curios ce tablete folositi pt desen.apropo ati ales cea mai lunga cale de a creea desenul.

    andrei
  • Bravo !
    Deocamdata m-ati lasat fara cuvine :) dar revin.
    Imi place povestea din spatele filmului.

    Mihai
  • молодцы ребята, спасибо. Подчеркнул много нового для себя

    Илья
  • Ваще угар!!! Классно!!! Молодцы!!!

    Игорь
  • Молодцы! Грамотный подход, классный пайплайн, сочная душевная картинка, приятная анимация, веселые сюжеты, красивые проработанные персонажи! Что еще нужно, для создания первого КАЧЕСТВЕННОГО 3Д-мультфильма на постсоветском пространстве?! Удачи вам, ждём с нетерпением окончания проекта!

    Андрей
  • Am o intrebare: cum uniti personajul 3D cu background-ul, sau mai bine spus cum faceti ca desenul animat sa arate asa cum este, ce fel de programe folositi?

    ZuppeR
  • Ребята, в какой трехмерной программе работаете?

    Жанар
  • Ребята, большое спасибо за информацию! В какой программе работаете?

    Жанар
  • superrrrr video facetsi sa mai factsi tsinetsio tat asha!!!
    Zdoup shi zdop the best

    alex
  • Страхотно!:)

    Богдан
  • Супер! мне очень понравилось!

    Оксана
  • This was cool. so real cartoon. i like it.

    Rūdolf
  • Мне понравился рассказ… =)
    Создание красивых мультфильмов это настоящее искусство!

    Dionys

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *